Alsace'lı tart / Tarte Alsacienne

























Bir şeyin de yarısını yemeden fotoğraflamak aklıma gelse diyordum, ve işte, üçte birini yedikten sonra geldi.

Bu çok eski ve klasik bir tarif, Fransa'nın Alsace bölgesinden. Aslında tarttan çok kek gibi, Panetone gibi, mayalı bir hamurla yapılıyor. Orjinali mürdüm erikli "Tarte aux quetsches" ve öyle de çok güzel. Ben bir de şeftali ile denemek istemiştim, çok da iyi etmişim. Hatta şeftalili daha iyi olduğunu iddia ediyorum. Zaten gereksiz iddialar ortaya atmakta üstüme yoktur.
 

Şeftalili Tart Alsacienne 


Malzemeler;
250 gr un
100 gr tereyağ
10 gr yaş maya
5 gr tuz (bir çimdik yani)
40 gr şeker
10 cl süt
1 yumurta (oda ısısında)
-
1 kg şeftali (erikli yapmak isterseniz 1 kg mürdüm eriği)
100 gr şeker
bir çimdik tarçın



Yapılışı;
1. Sütü oda ısısından biraz daha sıcak olacak şekilde ısıtın.
Yarısı ile mayayı eritip, toprak bir güvece alın.
2. Üzerine 60 gr un ekleyip karıştırın. Güvecin ağzını kapatın ılık ve kuru bir yerde mayalanmaya bırakın.
3. Hacmi iki katına çıkınca, kalan unu etrafına yayın, ortasına yumurta, kalan süt, şeker, tuz ekleyin yoğurun. Elinizi unlayıp hamuru tezgaha alın. Bir kaç kez hamuru tezgaha yüksekten bırakarak havalandırın.
4. Tereyağını elinizle ezin. Hamurun içine tüm yağı yedirin. Homojen olunca tekrar güvece alıp mayalandırmaya bırakın.
5. Yine hacmi iki katı olunca, unlanmış tezgaha alın, bir iki dakika yoğurup, yağlanmış tart kalıbına elinizle şekil vererek serin.
6. Çekirdeklerinin çıkarıp dilimlediğiniz şeftalileri (soymadan) hamurun üzerine dizin. Şekeri ve tarçını serpin.
7. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında, 40 dakika pişirin.
Ilık olarak servis edin.




0 comments:

Post a Comment