Safran /istanbul

esmer, iri, pilavlık, köftelik bulgurlar
























Nişantaşı'nda hep önünden geçtiğim ama bulunduğu konum nedeniyle önyargılı olduğum bir dükkan vardı. Bu önyargımı iki yıl önce yanlışlıkla yendim. Ciddiyim. Yanlışlıkla. Sırf üşengeçliğimden, her zaman alışveriş yaptığım Pangaltı'daki dükkana gitmek yerine, o anda önünden geçmekte olduğum için Safran'a girdim. Nişantaşı'nın göbeğinde, muhtemelen pahalı ve markalı ürünler satıyordur ama boşver al gitsin diye girmiştim dükkana, e ama iyi ki girmişim! O gün, domates salçası ve kuru incir almıştım, yani tam da nokta atışı yapmışım! O günden beri, hala sevmeme rağmen Pangaltı'daki dükkanı boşlamaya başladım açıkcası... 
Hiç içindeki her şeyin kalitesinden emin olduğunuz, kesinlikle tazelik ve lezzet kaygısı duymadan alışveriş ettiğiniz bir dükkan var mı? Üstelik yaptığı işi çok seven, sürekli geliştiren, üreticisine hakkını veren, yerel üretimi destekleyen... 
Benim var.
Safran'a, her gittiğimde duyduğum tek kaygı "Acaba abarttım mı, nasıl yiyeceğiz bu kadar şeyi?" oluyor. Sürekli yeni ürünler mi getiriyorlar, yoksa ben her seferinde yeni bir şey mi keşfediyorum bilmiyorum, ama ufkumu da açıyor bu dükkan. Hiç bilmediğim şeyler görüyorum, ya da bildiğim ama İstanbul'da bulamadığım. Bazen de değil İstanbul'da, hiç bir yerde bulamadığım şeyler görüyorum. Yerel üreticileri bulup, onlardan kendileri için özel üretim yapmalarını istiyorlar, bunlar arasında kurutulmuş kiraz (müsli'ye çok yakışıyor), çeşitli baharatlar, çaylar ve ev yapımı domates salçası da var.
Hele o domates salçası nasıl bir şey, tarif edemiyorum, bari fotoğrafını çekeyim diye düşündüm, bilmem olmuş mu? 






  
İyi bir domates salçası bulmanın, hele de benim gibi evde kendi salçasını yapan bir aileden geliyorsanız ne kadar zor olduğu malum. İstanbul'un nemli havasında da salça yapmak da imkansız zaten. Ben o çok sevdiğim güneşte kurumuş domates tadında salçayı Safran'da bulunca işte bu yüzden çok sevindim.

Ayrıca, bulgur çeşitleri... Esmer bulguru ilk burada alıp denedik ve (kesinlikle esmer makarna faciası gibi değil) normal bulgurdan daha güzel olduğuna karar verdik, şimdi bulgurun sarışınından çok esmerini tüketiyoruz.


siyah pirinç ama tadı pirince pek benzemiyor, farklı bir bakliyat

Siyah pirinç ise biraz farklı... O tamamen haksızlığa uğramış bir bakliyat! Tamam pirinç şeklinde ama çok farklı çok kendine has bir tadı var, üstelik de pilav gibi değil, makarna gibi pişirince daha iyi sonuç veriyor. Bence kendine özel bir ismi hakediyordu...
Hemen örnek veriyorum; Shiitake mantarlı siyah pirinç tarifinde, siyah pirinç yerine başka bir şey kullanılabilir mi, mesela baldo pirinç?!


Bu üsttekiler benim en sık aldıklarım, bir nevi best-of. 
Başka bir dükkana olan gönül bağım sebebiyle (bir gün onu da anlatırım) hiç denemedim ama bence baharatların ya da çayların da kötü olması şansı yok!


Safran'da başka ne var diye merak edenler için, her şeyin en yisi ile dolu raflarından fotoğraflar;

zeytinyağı çeşitleri






























Safran'ın düzenli raflarında, reçeller, kuruyemişler, baharatlar


























Safran, Nişantaşı 
Vali Konağı Cad. No:60/B Nişantaşı/İstanbul

Neler alınır;
Kuruyemiş, bakliyat, reçel, zeytin, salça, bal, haftanın belli günleri organik meyve-sebze (sanırım çarşamba-cuma idi), baharatlar, çaylar, (benim hiç ilgimi çekmeyen ama çok da müşterisi olan) organik kozmetik ürünleri ..
Yani dükkanda satılan her şey!

Neler alınmasa ayıp olur;
Ev yapımı domates salçası (markasız, açık olandan)
Bulgur, pirinç, mercimek, fasulye, maş
"Şekerhanım" siyah zeytin ezmesi
Kurutulmuş kiraz, hurma, gün kurusu kayısı
Ev yapımı müsli için arpa- çavdar- buğday ezmesi ve keten tohumu