Balkabaklı ve karanfilli kek / Pumpkin & clove cake



  Scroll down for the recipe in English  

Her meyveyi-sebzeyi mevsiminde yemenin başka güzel tarafları da varmış. Bütün bir sonbaharı pırasa, pazı, balkabağı, karnıbahar ve brokoliyle geçirmek gerekiyorsa, yaratıcılığın ya da araştırmacılığın artması da kaçınılmaz! Bir sebzeyi onlarca farklı şekilde denemek ve ne ile daha çok yakıştığını öğrenmek çok keyifli. Balkabağını daha bir kaç ay pazarda göreceğiz ve ben biliyorum ki her gördüğümde aklımda başka bir tarifle, ve yine sevinerek alacağım. 
Geçen hafta, adaçayı ile birlikte pişirmiş ve nasıl bütünleştiklerine, üstelik de bir Osmanlı tarifinde (Yanardağ Boranisi), nasıl uyum sağladıklarına şaşırmıştım.
Bu hafta, yaratıcılığımı bir yana bırakıyor ve kitaplığımdaki tariflerden birini deniyorum. Bu sefer, balkabağını bir değil bir çok farklı malzeme ile lezzet küpü gibi bir keke dönüştürüyorum. Fransız MaraboutChef yayınevinin "Best-of Cakes" kitabından balkabaklı-karanfilli kek. Bu kitapta, yayınevinin diğer kitaplarından derlediği en sevilen tuzlu ve tatlı kek tarifleri var- yani tam bana göre. Kek çok sevdiğim bir konu olduğu için ve kek yapmaya asla ve asla üşenmediğim için, kitaptaki bir çok tarifi denedim; hepsinin de yapımı çok basit, malzemeleri kolay bulunur ve sonucu her zaman çok iyi. Ama özellikle bu, tatlı kek tarifleri içinde en iyisi diyebilirim!







































Balkabaklı Karanfilli Kek
MaraboutChef Best-of Cakes kitabından

Malzemeler;

100 gr un
100 gr öğütülmüş badem
3 yumurta
170 gr şeker
10 cl zeytinyağı
100 gr balkabağı (orjinal tarifte 100 gr diyor ama ben biraz daha nemli olmasını istediğim için 150 gr kullandım)
1 elma
1/2 su bardağı kuru üzüm
1/2 çay kaşığı öğütülmüş karanfil (hazır öğütülmüş olabilir, ya da benim gibi 5 tane karanfili döverek kullanabilirsiniz)
2 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
1 fiske tuz

Yapılışı;
1. Fırını 180 derecede ısıtın.
2. Elma ve balkabağını çiğden rendeleyin (ben önce bademleri sonra da meyveleri rondodan geçirdim, zaten pratik olan tarif böyle daha da pratik oldu)
3. Bir kek kalıbını (ben 30x10 cm dikdörtgen kalıp kullanıyorum) önce güzelce yağlayıp, sonra da unla kaplayın. Unla kaplamak derken; iki kaşık kadar unu kalıba dökün ve kalıbı çevirerek, her yerine bulayın. Sonra kalıbı ters çevirip bir kez (mümkünse evyenin içine doğru) silkeleyin ve fazla unun atılmasını sağlayın.
4.Büyük bir kapta, yumurta, şeker ve zeytinyağını iyice çırpın -öyle miksere falan gerek yok, bir çırpma teli ile 2 dakika yeter. Sırayla, elma ve balkabağı rendesi, kuru üzüm, öğütülmüş badem, karanfil, un ve tuzu ekleyin. Homojen bir karışım elde edene kadar karıştırın. Kabartma tozu ve karbonatı da en son olarak ekleyip, tekrar hafifçe karıştırın.
5. Karışımı kalıba dökün ve önceden ısıtılmış fırında 50 dakika pişirin. Kalıptan çıkarmadan önce 15 dakika oda ısısında bekletin.

---------------------

 Pumpkin and clove cake 
from the book “Best-of Cakes” by MaraboutChef

Ingredients;

100 gr flour
100 gr ground almond
3 eggs
170 gr sugar
10 cl olive oil
100 gr pumpkin -peeled
1 apple -peeled
1/2 cup raisin
1/2 tea sp. ground clove 
2 tea sp. baking powder
1 tea sp. baking soda
a pinch of salt

Directions;

1. Preheat the oven at 180 degree.
2. Grate the apple and pumpkin.
2. Butter and flour a cake pan ( I use a 30x10 cm rectangle pan) Tap out excess flour.
3. In a large bowl, beat together eggs, sugar, olive oil until smooth.
4. Add to the mixture; grated apple&pumpkin, raisins, ground clove and almond, flour, baking powder and soda and salt. Mix until just combined.
5. Pour the batter to the buttered and floured pan and bake for 50 minutes in preheated oven.
6. Cool in pan 15 minutes before serving.